REVIEWS

Episodes: Η θεϊκή άφιξη του ‘Leftovers’

5 επεισόδια από την τηλεοπτική βδομάδα. Πρεμιέρα 'Skam' και 'Leftovers', φινάλε για 'Good Fight', '24: Legacy' και 'Imposters'.

Κάθε Τρίτη ξεχωρίζουμε τα πιο ενδιαφέροντα επεισόδια της τελευταίας τηλεοπτικής εβδομάδας και γράφουμε λίγα λόγια για αυτά.

Όταν λέμε λόγια εννοούμε φυσικά spoilers. Ναι, ακολουθούν spoilers για όλες τις σειρές που αναφέρονται στο άρθρο.

(Επίσης λόγω Πάσχατος αυτή τη βδομάδα η στήλη βγαίνει Τετάρτη και με ένα έξτρα επεισόδιο αντί για 5, έτσι, σαν φόρο ανάστασης.)

***

THE LEFTOVERS (3×01, ‘THE BOOK OF KEVIN’)

Όσο περισσότερο βλέπω αυτή τη σειρά όλο και περισσότερο απορώ που δεν την ακολούθησαν οι φανς του ‘Lost’ γιατί εκτός από την ίδια καρδιά ενοχής και απώλειας που διαθέτει, χρησιμποποιεί συχνά και παρόμοιες αφηγηματικές τεχνικές, αν και ομολογουμένως σε ένα πολύ πιο άφοβο επίπεδο, πολύ λιγότερο καθορισμένο από αυστηρούς κανόνες. Ίσως γι’αυτό κιόλας, δεν ξέρω.

Τελοσπάντων, η 3η σεζόν της σειράς, που πρόπερσι μας έδωσε μια από τις αγαπημένες μου τηλεοπτικές σεζόν των ‘10s, επιστρέφει με ένα ζωγραφικής ομορφιάς άνοιγμα στο βαθύ παρελθόν. Η Mimi Leder πιάνει ευρυγώνια τοπία, ζωγραφίζει τις σκηνές της χωρίς ήχους παρά μόνο με μουντά φυσικά χρώματα, και ο Lindelof εν τέλει λέει μια αυτοτελή αλλά άκρως παραβολική ιστορία για την ιδέα πίσω από το τι σημαίνει Guilty Remnant. Σε μια συνέντευξη αναρωτήθηκε “είναι on the nose; σίγουρα”, σίγουρα δε λες τίποτα Damon μου, όμως η σειρά πάντα έβρισκε τη μεγαλύτερη δύναμή της στο να παίρνει στιγμές προφανούς συμβολισμού και να τους μετατρέπει σε μια βαθύτατα λυτρωτική εμπειρία, σε στιγμές ας πούμε όπως το κάψιμο των μανεκέν leftovers στο season finale.

Το επεισόδιο κινείται γρήγορα σε σκηνικά, πρόσωπα και ιστορίες, αλλά ποτέ δε μοιάζει ασύνδετο γιατί τα πάντα δένονται από την ίδια αυτή κεντρική ιδέα της βαθιάς πίστης ή μη σε κάτι που νιώθεις πως μόνο εσύ βαθιά μέσα σου γνωρίζεις στα αλήθεια. Όσο στοιχειωτική κι αν είναι η εικόνα της σιωπηλής ηρωίδας του cold open να περιμένει στις σκεπές ένα κοσμικό τέλος που δε λέει να έρθει, άλλο τόσο είναι και η καταστροφική μοίρα των μελών του Guilty Remnant που είχαν, αχμ, κατακτήσει την πόλη Miracle. Το drone τις ξεπάστρεψε αλλά σαν μεταδιδόμενος ιός (εξάλλου αυτή η ‘nuke ‘em!’ τακτική θυμίζει και λίγο από εξολόθρευση καραντίνας) η αμφιβολία και η ενοχή δεν ξεριζώνονται από την πόλη, όσο κι αν το μεγαλύτερο μέρος του ακόλουθου επεισοδίου μοιάζει να προσπαθεί να πείσει πως όλα είναι φίνα, όσο κι οι χαρακτήρες κάνουν το ίδιο για τον εαυτό τους. Η σοκαριστική σκηνή με τον Kevin και τη σακούλα μοιάζει να έρχεται από το πουθενά- στην πραγματικότητα ήταν κάτι το εξιλεωτικά αναμενόμενο. Αυτός ο άνθρωπος δε μπορεί να μην είναι ακόμα διαλυμένος κάπου μέσα του, δε μπορεί να νιώθει αληθινά, απολύτως ελεύθερος.

(Μιλώντας φυσικά για σοκ πρέπει να αναφερθούμε και στο γιγάντιο μπαλόνι καλωσορίσματος του Gary Busey. Ελπίζω όντως να κατέβηκε από τους ουρανούς και ελπίζω η σειρά να μας ενημερώσει για αυτό σε κάποιο από τα επόμενα επεισόδια.)

Το τι συμβαίνει πραγματικά εικάζω θα εξερευνηθεί επιπλέον στην υπόλοιπη σεζόν, ειδικά από τη στιγμή που το επεισόδιο κλείνει με μια ‘Lost’-βεληνεκούς βόμβα. Λίγο αφού ο Matt και οι υπόλοιποι προσπαθούν να πείσουν τον Kevin πως είναι μια αθάνατη, μεσσιανική φιγούρα, βλέπουμε την Nora (της Carrie Coon που μαζί με το ‘Fargo’ κάνει μια διπλοβάρδια αυτή την άνοιξη για την οποία είμαστε απολύτως ευγνώμονες), στο μετα-αποκαλυπτικό μέλλον(;), να αρνείται πως το όνομα Kevin σημαίνει κάτι για αυτήν.

Ως το ξημέρωμα θα τον αρνηθεί άλλες δύο φορές, Damon Lindelof;

*Το ‘The Leftovers’ προβάλλεται στο Novacinema 4HD κάθε Δευτέρα στις 22.00.

SKAM (4×01, ‘YOU HATE TO HANG WITH US’)

Ένα ωραίο απόγευμα που κοίταγα ανυποψίαστος στο κινητό μου έσκασε η είδηση σαν βόμβα, το ‘Skam’ επιστρέφει μεθαύριο. Αχμ, ΟΚ. Φέτος μάλιστα που έχω κάνει catch-up (μεγάλο κείμενο για τη σειρά έρχεται σύντομα) ζω την εμπειρία όπως θα έπρεπε, βλέποντας τα μικρά κλιπάκια κάθε όποτε σκάνε στο ίντερνετ κι όχι μαζεμένα στο τέλος της κάθε βδομάδας. Μεγαλείο.

Η νέα σεζόν εκ των πραγμάτων θα είχε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θέση επειδή ακολουθεί τη δημοφιλέστερη (και καλύτερη) σεζόν της σειράς ως τώρα, αλλά εστιάζοντας πάλι στην παρέα των κοριτσιών και συγκεκριμένα τη Sana που, εντάξει, καιρός ήταν πια. Από την πρώτη σκηνή κιόλας η σεζόν ορμάει στο ψητό, δείχνοντας τη δυσκολία της Sana να εναρμονίσει στην καθημερινότητά της τα αντικρουόμενα συναισθήματα που νιώθει σχετικά με τη θρησκεία, την παράδοση, και το πάθος, υποθέτω. Η σκηνή στο πάρτυ που ένα ζευγάρι Άγριων Παιδιών μπουκάρει στο δωμάτιο που προσευχόταν και φασώνονται στο κρεβάτι δίχως καν να την πάρουν ποτέ χαμπάρι, ήταν αστεία και δραματική μαζί.

Ενιγουέι, θα μας καταστρέψει πάλι η σειρά:

Το επιπλέον ενδιαφέρον πάντως θα έχει να κάνει με το πώς θα φερθεί η σεζόν στους Evan και Isak. Στο πρώτο επεισόδιο είχαν μια εμφανή σκηνή (δίχως να παίζουν κάποιο ουσιαστικό ρόλο στα γεγονότα), ενώ στο δεύτερο παίχτηκε ήδη μια σκηνή όπου η Sana χαζεύει στο facebook ως κυρίως δράση, ενώ οι Isak και Evan μιλάνε για τα δικά του στο background ως ήχος που χάνεται. Είμαι προετοιμασμένος για πολλές ακόμα τέτοιες σκηνές.

Επίσης αυτή είναι η τελευταία σεζόν το οποίο είναι εντελώς περίεργο και κάτι στο οποίο θα επιστρέψω σε μελλοντική στήλη γιατί ξεκάθαρα θα γράφω κάθε βδομάδα για το ‘Skam’, σας προειδοποίησα.

IMPOSTERS (1×10, ‘ALWAYS FORWARD, NEVER BACK’)

Τι αγνή απόλαυση υπήρξε αυτή η σειρά σε όλο τον πρώτο της κύκλο. Σαν ‘Catch’ αν το ‘Catch’ ήταν καλό, με ανατροπές, ψεύτικες ταυτότητες, ψεύτικους γάμους, αληθινά πάθη, φανταστικά πράγματα. Το φινάλε δεν ήταν το καλύτερο επεισόδιο της σεζόν (αυτό πρέπει να είναι εκείνο που οι Imposters επισκέπτονται το πατρικό της Maddie) αλλά ήταν το πιο διασκεδαστικό. Μια μεγάλη κομπίνα σε μορφή 40λεπτου resolution. Την αντικατάσταση της Maddie με τη Jules ομολογώ δε την είδα να έρχεται, και μου άρεσε που κανείς δεν βγήκε τελείως κερδισμένος (ή χαμένος) από όλο αυτό:

Φανταστικά πράγματα, απολαυστικές ανατροπές.

Μέχρι τελευταία στιγμή φοβόμουν πως η Maddie θα ανέβαινε στο λεωφορείο με το τρίο των πρώην αλλά ευτυχώς δε συνέβη- οι 3 τους αξίζουν μια στιγμή χαράς μακριά της καθώς συνέρχονται από τη συναισθηματική της καταστροφή. Εξάλλου δε θα αργήσουν να συναντηθούν πάλι αφού η Uma Thurman τους έχει βάλει στο στόχο και, επιπλέον, τους ονομάζει επισήμως Imposters. Η καλύτερη χειρότερη ομάδα απατεώνων όλων των εποχών. Τους αγαπώ.

*To ‘Imposters’ είναι διαθέσιμο μέσω του COSMOTE TV PLUS.

24: LEGACY (1×12, ‘11:00 P.M. – 12:00 A.M.’)

Καταρχάς ηρέμησε τα γκέμια σου, ‘24: Legacy’, γιατί θα έρθεις εσύ ξαφνικά μετά από 15 χρόνια θεσμικής σχεδόν παρουσίας της σειράς για να μου κάνεις fast forward στο ρολόι και να μου το παίζεις μετά αδιάφορο. Είμαι παντελώς υπέρ κάθε λογής σπασίματος των κανόνων και παιχνιδίσματος με τα όρια, αλλά εδώ η σειρά δεν έσκισε το playbook της για να πετύχει κάτι έξυπνο και ενδιαφέρον, απλώς πήδηξε μερικές ‘real time’ ώρες χάριν ευκολίας στην παράδοση επιλόγου. Όχι, δεν πάει έτσι. I call bullshit. Ας το έκαναν σε ένα κουφό σημείο της σεζόν, να το συζητήσουμε. Στο τελευταίο 10λεπτο, επειδή έτσι είναι πιο εύκολο να κλείσεις τις πλοκές, όχι. Αν ήταν έτσι τότε γιατί ακολουθούμε τη φόρμα εξ αρχής; Γιατί λέγεται ‘24’;

Ενιγουέι, το ίδιο το επεισόδιο δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, αρκετά στάνταρ ‘24’-ικά πράγματα, απαγωγή μέλους οικογένειας, φανατικοί Ισλαμιστές τρομοκράτες, ‘σοκαριστικός θάνατος’, τα γνωστά. Η φάση πως θα την πλήρωνε η Miranda Otto μύριζε εδώ και βδομάδες, φοβάμαι, αλλά αυτό που θα ήθελα να δω τώρα είναι μια σειρά πάνω στον Σκοτεινό Τony Almeida, ειδικά τώρα που έχασε τη Rebecca.

Επί της παρούσης πάντως, το πιο ενδιαφέρον μακράν πράγμα όλου του επεισοδίου ήταν η δειλή εμφάνιση του Σκοτεινού Jimmy Smits, κάτι που όπως έγραφα σε προηγούμενη στήλη, δεν θεωρούσα πως θα ήταν δυνατόν να συμβεί. Ειλικρινά δε με νοιάζει η CTU αυτή τη στιγμή με όλους τους β’ χαρακτήρες από το ‘Scandal’ και το ‘Flash’ και το ‘Walking Dead’ και χωρίς τη Miranda Otto, αλλά Jimmy Smits και Tony Almeida σε έξαλλη κατάσταση; Το ψιλόβλεπα.

Α, και Henry Donovan; Go eff yourself <3

*To ‘24: Legacy’ προβάλλεται στο FOX.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή του Tony Almeida

ΤΗΕ GOOD FIGHT (1×10, ‘CHAOS’)

Η 1η σεζόν του ‘Good Fight’ είναι αυτό που λέμε Καλή Τηλεόραση, ένα ιδανικό σίκουελ περισσότερο από spin-off. Οι απειλές (και οι διακεκριμένοι guest stars, γεια σου κι εσένα, Jason Biggs!) δε σταματούσαν να έρχονται και αυτό σε ένα setting πολύ μεγαλύτερης κοινωνικοπολιτικής αμεσότητας από ό,τι το ίδιο το ‘Good Wife’.

Το μεγάλο μου παράπονο, αν υπήρχε κάποιο, είναι πως ο Maia μετά τα πρώτα επεισόδια μετατράπηκε γρήγορα σε όχημα πλοκής, το οποίο ήταν ατυχές και άδικο. Είχαμε, τι, 8 επεισόδια να τη δούμε στο δικαστήριο; Ευτυχώς το φινάλε, ακόμα κι εν μέσω του όλου πανικού της πλοκής και της επικείμενης φυλάκισης του πατέρα της, βρήκε το χρόνο να εστιάσει στη Maia ως άνθρωπο και ως δικηγόρο, ήταν ένα ιδανικό spotlight.

Επίσης, θα το παραδεχτώ: όταν η Diane ξέσπασε έχοντας δει το ηρωικό βίντεο του Kurt λέγοντάς του “κι εσύ είσαι εκεί έξω σώζοντας μωρά”, αλήθεια βούρκωσα. Το πόσο αγαπώ αυτούς τους χαρακτήρες κι αυτό το ζευγάρι δεν περιγράφεται. Η εξισορρόπηση της συγκίνησης αυτού του storyline (χαίρομαι τόσο πολύ που ο Kurt εν τέλει δε σβήνεται από τη σειρά όπως φοβόμουν νωρίτερα) με το αγνό σοκ της ιστορίας των Rindell δούλεψε πολύ καλά. Εν τέλει εκτίμησα πολύ τη σταδιακή συνειδητοποίησης της συλλογικότητας της ευθύνης, της εξερεύνησης της ηθικής δηλαδή του όλου “σε ένα επίπεδο όλοι ξέραμε” και το πώς αυτό είναι αρκετό. Νιώθω πως το ότι ο πατέρας της Maia δραπέτευσε είναι μια τρομερά σκληρή αλλά και τρομερά τίμια εξέλίξη από την πλευρά της σειράς. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που εμπλέκονται σε αυτό το σκάνδαλο, ο καθένας με τον τρόπο του, δεν θα ήταν δυνατόν να έχουν ένα τακτοποιημένο γλυκόπικρο φινάλε.

Το μεγάλο καλό που έχει κάνει η καθυστέρηση του ‘Star Trek: Discovery’ είναι πως έχει αφήσει το ‘Good Fight’ ως τη ντε φάκτο σειρά-σημαία του CBS All Access. Έχει ήδη ανανεωθεί για 2η σεζόν και μέχρι η υπηρεσία να είναι σε οποιαδήποτε θέση να εκτιμήσει το πού βαδίζει και πώς, το ‘Good Fight’ θα είναι υπερβολικά established για να το αγγίξει κανείς. Θεωρώ πως όσο το CBS θα θέλει να στηρίζει το All Access, αυτή η σειρά θα είναι εκεί για όσο καιρό θέλει.

SURVIVOR (34×06, ‘WHAT HAPPENED ON EXILE, STAYS ON EXILE’)

Καταρχάς το ότι αυτό το επεισόδιο δεν ονομάστηκε ‘Metamorphosis’ απλά με ξεπερνάει, αλλά τελοσπάντων.

Κανονικά χρειάζεται ολόκληρο κείμενο αφιερωμένο στη σοκαριστική στιγμή του Tribal και σε όλο το παρασκήνιο, αλλά είναι προτιμότερο να μιλήσουν για αυτό άνθρωποι που έχουν πολύ περισσότερα να πουν πάνω σε ένα τόσο λεπτό ζήτημα, όπως φυσικά ο ίδιος ο Zeke.

Η στιγμή ήταν πολύ άσχημη, και συνεχίζω να μην είμαι ηθικά ΟΚ με το γεγονός πως παίχτηκε στην τηλεόραση (ο Jeff δεν το αποκάλυψε σε εκατομμύρια θεατές, το ‘Survivor’ το αποκάλυψε), αλλά από τη στιγμή που ο ίδιος ο Zeke στηρίζει τη στιγμή ως μια ευκαιρία εκμάθησης και η εκπομπή δούλεψε με τη GLAAD για μήνες πριν την προβολή του επεισοδίου, εγώ μάλλον περισσεύω.

Όπως πάντως προβλήθηκε, η σοκαριστική στιγμή του outing του Zeke ήταν επίπονη τηλεόραση που ακολουθήθηκε από συγκλονιστική τηλεόραση, καθώς η απορία και η οργή αποτυπώθηκε ενστικτωδώς στα πρόσωπα όλων των συμπαικτών του Zeke, που έσπευσαν να τον υπερασπιστούν. Άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους, πολλοί εκ των οποίων ενδεχομένως να μην είχαν καν ποτέ στη ζωή τους επαφή με transgender άνθρωπο προηγουμένως. Είναι πάντα ηθικά περίπλοκο το να επαφιόμαστε στην ποπ κουλτούρα για κοινωνική εκπαίδευση, αλλά εκεί βρισκόμαστε, apparently. Σε κάθε περίπτωση, ένα ξεκάθαρα τρομερά σημαντικό κομμάτι τηλεόρασης που εκ των πραγμάτων θα αποτελεί σημείο αναφοράς για καιρό.

***

ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ

Έχουμε πολύ πράγμα αυτή τη βδομάδα: Έγραψα recap για την πρεμιέρα της 10ης σεζόν ‘Doctor Who’, την οποία βρήκα υπέροχη. O Χρήστος Χατζηιωάννου έγραψε για το φινάλε της 6ης σεζόν ‘Homeland’ (FOX) και ο Γιάννης Μπαϊρακτάρης συνεχίζει να μας μιλά για το ‘Prison Break’ (FOX, Τετάρτη 21.50).

H Νατάζια Καπέλλα αναρωτήθηκε ποιους δεν έχει αναστήσει ακόμα το κανάλι Epsilon (αληθώς ο κύριος) και επίσης έκανε έρευνα για το πώς μπορείς να γίνεις κλόουν στο Παρίσι με αφορμή το ‘Baskets’ επειδή το ρεπορτάζ μας αφορά και τον Γαλιφιανάκη και τον Μικρούτσικο. Ωστόσο η μεγάλη είδηση της βδομάδας για τον τηλεοπτικό κόσμο ήταν η ανακοίνωση του προγράμματος των Καννών, όπου συμπεριλαμβάνονται τόσο το ‘Top of the Lake’ της Jane Campion όσο και τα 2 πρώτα νέα επεισόδια ‘Twin Peaks’ δια χειρός David Lynch. Εμείς θα είμαστε εκεί φέτος.

Αυτή τη βδομάδα κάνει πρεμιέρα η 3η σεζόν του ‘Fargo’ (COSMOTE CINEMA 4HD, Παρασκευή 23.00) την οποία έχουμε ήδη δει κι είναι άψογη, αλλά ακόμα κυριότερα έχουμε μιλήσει με τον δημιουργό της σειράς (και του ‘Legion’), Noah Hawley, η οποία θα τρέξει μες στη βδομάδα. Μας είπε πολλά ωραία, για το ρόλο της βίας στις ιστορίες του (δεν τη γουστάρει), για το πόσο παράξενο ή μη-παράξενο του φάνηκε το ‘Doctor Strange’, και φυσικά η ερώτηση που όλοι περιμένουμε, αν θα κάνει σεζόν του ‘Fargo’ που να διαδραματίζεται στο μέλλον. Stay tuned.

Επίσης stay tuned και για ομαδικό αφιέρωμα στο φινάλε ‘Girls’ (FOX Life) που έρχεται μες στη βδομάδα, εξ ου και δεν έγραψα τίποτα εδώ. Από βδομάδα θα πούμε μερικά λόγια και για τα ‘Better Call Saul’ (Netflix, Τρίτη) και ‘Veep’ που επίσης επέστρεψαν για νέες σεζόν, αλλά δε χωράνε όλα εδώ, πανικός.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Τα επεισόδια της προηγούμενης βδομάδας: Η επιστροφή του ‘Get Down’, οσκαρικό ‘Feud’, φινάλε ‘Legends of Tomorrow’