24 MEDIA
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v128: Γιατί στην Ελλάδα είναι τόσο υψηλές οι τιμές των ebooks

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Βιβλία στα τρένα, εκθέσεις βιβλίων και ebooks είναι μόνο μερικά από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, σε ένα ακόμη χορταστικό και βιβλιοφιλικό mashup για τις δύσκολες ώρες της Δευτέρας.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η Ντιάνα ρωτά, “Γιατί στην Ελλάδα είναι τόσο υψηλές οι τιμές των ebooks;

Φίλη Ντιάνα, υπάρχουν 3 βασικοί λόγοι που θεωρώ πως επηρεάζουν τις τιμές των ebooks στην Ελλάδα και την αντίληψή των αναγνωστών για το επίπεδό τους.

Λόγος πρώτος: Το ΦΠΑ στα ebooks είναι διαφορετικό από τα έντυπα βιβλία. Ενώ τα έντυπα βιβλία έχουν 6% ΦΠΑ, τα ebooks θεωρούνται ακόμα “ηλεκτρονική υπηρεσία” και άρα βρίσκονται στο 24%. Πράγμα πολύ σημαντικό αφού αν η έντυπη μορφή ενός βιβλίου κοστίζει στον αναγνώστη €10, τότε ίδιο βιβλίο σε ebook θα φτάσει τα €11,70. Αυτό είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει σύντομα*, μιας και η ευρωπαϊκή νομοθεσία πάνω στο θέμα απαιτεί την εξίσωση του ΦΠΑ σε έντυπα και ebooks.

Λόγος δεύτερος: Σπάνια γίνονται προσφορές στα ebooks από τους εκδοτικούς. Στις μεγάλες αγγλόφωνες αγορές, εκεί που τα ebooks έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση στο αναγνωστικό κοινό, εκδοτικοί, βιβλιοπωλεία και οι ίδιοι οι συγγραφείς δίνουν συχνά τα ebooks τους σε προσφορά. Και μπορεί αυτό να συμβαίνει για περιορισμένο διάστημα, ας πούμε για 24 ώρες ή για λίγες μόνο ημέρες, αλλά αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους αναγνώστες να αγοράσουν βιβλία που θέλουν να διαβάσουν σε αρκετά καλές τιμές.

Λόγος τρίτος: Οι εκδοτικοί δεν έχουν δει την κίνηση που θα θέλανε**, ώστε να ρίξουν περισσότερο τις τιμές στηρίζοντας την αγορά του ψηφιακού βιβλίου αλλά και να μετατρέψουν παλαιότερα βιβλία τους σε ebooks τονώνοντας ακόμη περισσότερο την αγορά, πράγμα που οδηγεί επίσης σε μειωμένη κίνηση. Φαύλος κύκλος γενικά.

Σχετικά με το θέμα των ebooks στην Ελλάδα ενδιαφέρουν έχουν τα κείμενα-απολογισμοί του eAnagnostis από 2 εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν τον τελευταίο χρόνο: Η ημερίδα με τίτλο Η ψηφιακή μετάβαση του βιβλίου: μια διαρκής εξέλιξη στην περσινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης και η εκδήλωση Το ηλεκτρονικό βιβλίο στην Ελλάδα: 10 χρόνια μετά τον περασμένο Φεβρουάριο στο βιβλιοπωλείο IANOS.

*ε θα δούμε πόσο σύντομα

**βέβαια κι εγώ θα ήθελα να ήμουν ο Jake Gyllenhaal αλλά δε λέει πολλά αυτό

Έχετε οποιαδήποτε ερώτηση για τα βιβλία; Ψάχνετε προτάσεις για ένα συγκεκριμένο είδος ή μια συγκεκριμένη διάθεση; Θέλετε να μάθετε κάτι για συγγραφείς ή για εκδοτικούς; Για τη λογοτεχνία γενικότερα; Θέλετε στοιχεία, αριθμούς, ονόματα, λίστες; Το βιβλιοφαγικό mashup έχει τις απαντήσεις, αρκεί να κάνετε τις ερωτήσεις.

Συμπληρώστε τη φόρμα παρακάτω και ίσως η δική σας ερώτηση να απαντηθεί σε μια από τις επόμενες Δευτέρες της στήλης μας. Περιμένουμε τις ερωτήσεις σας!

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Άμεσα στα βαθιά των νέων κυκλοφοριών μπαίνουμε σήμερα, ξεκινώντας από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος και τη ‘Νυχτερινή βάρδια’ (‘Night Shift’, 1978), την πρώτη συλλογή διηγημάτων του Stephen King.

Το βιβλίο περιέχει 20 διηγήματα που έχουν εκδοθεί μέσα σε μια περίοδο 10 χρόνων, από το 1968 μέχρι και το 1977, στα περιοδικά με τα οποία συνεργαζόταν εκείνη την εποχή ο συγγραφέας, και κυρίως το Cavalier. Ανάμεσα τους και αρκετές από τις πιο γνωστές ιστορίες του King έως και σήμερα, όπως το ‘Children of the Corn’ και το ‘Graveyard Shift’. Από τα διηγήματα του ‘Νυχτερινή βάρδια’ έχουν προκύψει 6 κινηματογραφικές μεταφορές και άλλες 3 ταινίες για την τηλεόραση.

Μαζί, ο εκδοτικός μας δίνει το ιστορικό μυθιστόρημα ‘Πασχαλιές στο συρματόπλεγμα’ (‘Lilac Girls’, 2016) της Martha Hall Kelly, ένα βιβλίο που θα αγαπήσουν οι φανς του είδους. Εμπνευσμένη από μια αληθινή ηρωίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την πραγματική ιστορία των “Κουνελιών”, γυναικών επέζησαν από τα βασανιστήρια στο Ράβενσμπρικ, ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης αποκλειστικά για γυναίκες, η ιστορία ακολουθεί 3 γυναίκες που ζουν στη Νέα Υόρκη, την Πολωνία και τη Γερμανία, όταν οι ζωές τους θα διασταυρωθούν όταν η μια από αυτές θα βρεθεί στο Ράβενσμπρικ.

Ένα από τα μεγαλύτερα best sellers του 2019 μέχρι στιγμής μας φέρνουν οι Εκδόσεις Διόπτρα, το πρώτο μυθιστόρημα του Κύπριου σεναριογράφου Alex Michaelides. ‘Η σιωπηλή ασθενής’ (‘The Silent Patient’, 2019) ντεμπουτάρισε στο νο1 της λίστας των New York Times και έχει κερδίσει ήδη τους φανς των ψυχολογικών θρίλερ.

Το βιβλίο ασχολείται με την πράξη βίας της διάσημης ζωγράφου Αλίσια Μπέρενσον προς τον σύζυγό της, μετά την οποία η Αλίσια σταματά να μιλά και μεταφέρεται σε μια ψυχιατρική μονάδα υψηλής ασφαλείας, αλλά και με την εμμονή του Θίο Φέιμπερ, ενός ψυχοθεραπευτή που θέλει να ανακαλύψει το κίνητρό της και είναι αποφασισμένος να το πετύχει.

Από τη Διόπτρα μας έρχεται και το νέο μυθιστόρημα του Anthony Horowitz, ένα βιβλίο γεμάτο ανατροπές και αίμα. Στο ‘Η λέξη είναι φόνος’ (‘The Word is Murder’, 2018) ο Horowitz μας συστήνει τον νέο του ντετέκτιβ, τον εκκεντρικό Ντάνιελ Χόθορν, που θα προσπαθήσει να λύσει το μυστήριο μιας γυναίκας που λίγες ώρες πριν βρεθεί στραγγαλισμένη με ένα κορδόνι κουρτίνας είχε επισκεφθεί ένα γραφείο τελετών με σκοπό να οργανώσει την κηδεία της.

Το πιο πρόσφατο έργο του Joe Hill μας παραδίδουν οι Εκδόσεις Bell. To ‘Παράξενος καιρός’ (‘Strange Weather’, 2017) περιέχει τέσσερις τρομακτικές ιστορίες που εξερευνούν πράγματα όπως μια Polaroid κάμερα με υπερφυσικές δυνάμεις, έναν αλεξιπτωτιστή που παγιδεύεται σε ένα εχθρικό σύννεφο, μια καταιγίδα που αντί για βροχή ρίχνει φονικά γυάλινα καρφιά και ένα παραλίγο mass shooting σε ένα εμπορικό κέντρο.

Τρόμο έχουν για εμάς και οι Εκδόσεις Κέδρος, αλλά από τη Σουηδία αυτή τη φορά. Στο μυθιστόρημα του Mats Strandberg με τίτλο ‘Η κρουαζιέρα του τρόμου’ (‘Blood Cruise’, 2015). 1,200 επιβάτες επιβιβάζονται στο κρουαζιερόπλοιο Μπάλτικ Καρίσμα που ταξιδεύει κάθε μέρα από τη Σουηδία στη Φινλανδία και πίσω, προσφέροντας χαλάρωση και διασκέδαση στους επιβαίνοντες. Όμως αυτό το ταξίδι θα είναι διαφορετικό. Στη μέση της νύχτας το πλοίο αποκόβεται από τον έξω κόσμο. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επικοινωνήσουν με τη στεριά. Δεν υπάρχει πουθενά να κρυφτούν. Και κανένας δεν ξέρει ποιον να εμπιστευτεί, ενώ κάτι τρομακτικό βρίσκεται ανάμεσά τους.

Βόλτα και από τις Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, που μας δίνουν το ‘Anima’ (2012) του Λιβανοκαναδού Wajdi Mouawad. Ένας άντρας, γυρνώντας σπίτι του ένα βράδυ μετά τη δουλειά, ανακαλύπτει τη γυναίκα του άγρια δολοφονημένη, μέσα σε μια λίμνη από αίμα. Ένας γάτος, ο δικός τους γάτος, αφηγείται στο άντρα τη μακάβρια ιστορία του τι συνέβη, ενώ αργότερα τα πουλιά στο παράθυρο συνεχίζουν την ιστορία.

Τέλος, στα ‘Παιχνίδια του θρόνου’ οι Εκδόσεις iWrite μας ετοίμασαν μια ανθολογία διηγημάτων από 30 Έλληνες συγγραφείς του φανταστικού που αντλούν έμπνευση από το Βυζάντιο, ενώ στο ‘Πίσω από τους θάμνους’ (‘Cara de pan’, 2018) της Sara Mesa οι Εκδόσεις Ίκαρος μας παρουσιάζουν την ιστορία της έφηβης Κάσι και του Γέρου, που θα δημιουργήσουν μια σχέση που δε θα γίνει αποδεκτή από το περιβάλλον τους, αλλά και που δεν είναι αυτό που όλοι πιστεύουν.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τώρα που ζεσταθήκαμε από τις εγχώριες κυκλοφορίες, για πάμε μια βόλτα και από τα βιβλία που κάνανε πρεμιέρα στα βιβλιοπωλεία της Αμερικής την περασμένη εβδομάδα.

Trust Exercise’ της Susan Choi, όπου ο Dave και η Sarah, δυο νέοι μαθητές σε ένα λύκειο παραστατικών τεχνών υψηλού κύρους, ερωτεύονται τρελά κάτω από το άγρυπνο μάτι ενός χαρισματικού δασκάλου υποκριτικής, αλλά τα πράγματα ίσως να μην είναι τελικά τόσο απλά για τους χαρακτήρες και τον αναγνώστη.

Descendant of the Crane’ της Joan He, ένα μυθιστόρημα φανταστικού εμπνευσμένο από την Κίνα, όπου η πριγκίπισσα Hesina ανέρχεται στην εξουσία όταν ο πατέρας της πεθαίνει και, καθώς μαθαίνει να κυβερνά τη χώρα της, βασανίζεται από υποψίες πως ο βασιλιάς ίσως να δολοφονήθηκε και πως ο δολοφόνος πιθανόν να είναι κάποιος από τους κοντινούς της ανθρώπους.

Optic Nerve’ της María Gainza, ένα σύντομο μυθιστόρημα που είναι σε ίσα κομμάτια μια ιστορία τέχνης, μια προσωπική αφήγηση και μια συναρπαστική απεικόνιση της ζωής στο Μπουένος Άιρες, μέσα από μια ιστορία που ακολουθεί την αφηγήτρια του βιβλίου που είναι κολλημένη με την τέχνη και βλέπει τη ζωή της μέσα από τους πίνακες και τους καλλιτέχνες που την ενθουσιάζουν.

Seven Blades in Black’ του Sam Sykes, όπου η Sal the Cacophony, μια μάγισσα που προδόθηκε οικτρά με αποτέλεσμα να χάσει τα μαγικά της, συγκεντρώνει μια σειρά από όπλα και ξεκινά με μια λίστα 7 ονομάτων, με σκοπό να σβήσει κάθε ένα από αυτά αφού ξεκινήσει την εκδίκησή της.

ΜΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

Ας κλείσουμε σήμερα με θετικό πρόσημο και ας μιλήσουμε λιγάκι για την Ολλανδία.

Στην Ολλανδία κάθε χρόνο τον Μάρτιο γιορτάζουν την Boekenweek, ένα δεκαήμερο αφιερωμένο στην Ολλανδική λογοτεχνία. Κάθε Boekenweek έχει ένα διαφορετικό θέμα και ξεκινά με το Boekenbal, μια ειδική εκδήλωση στην οποία παρευρίσκονται εκδότες και συγγραφείς. Κατά τη διάρκειά της εκατοντάδες παρουσιάσεις βιβλίων, λογοτεχνικά φεστιβάλ και βιβλιοφιλικές εκδηλώσεις κάθε είδους διοργανώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας.

Κάθε χρόνο ένας γνωστός συγγραφέας, συνήθως Ολλανδικής ή Φλαμανδικής καταγωγής, γράφει ένα βιβλίο που ονομάζεται Boekenweekgeschenk, δηλαδή το Δώρο της Boekenweek, το οποίο δίνεται δωρεάν από τα βιβλιοπωλεία με κάθε αγορά βιβλίου στην Ολλανδική γλώσσα ή από τις βιβλιοθήκες με κάθε νέα εγγραφή. Φέτος, για παράδειγμα, το βιβλίο αυτό ήταν η νουβέλα ‘Jas Van Belofte’ του Jan Siebelink (που γνωρίζουμε και στην Ελλάδα από το ‘Ο κήπος του Θεού’ των Εκδόσεων Καστανιώτη).

Το Boekenweekgeschenk όμως έχει και μερικές ειδικές δυνάμεις. Από το 2002 και κάθε χρόνο, το βιβλίο αντικαθιστά το εισιτήριο σε κάθε τρένο της χώρας την τελευταία ημέρα (πάντα Κυριακή) της Boekenweek.

Κάθε επιβάτης χρειάζεται απλά να δείξει το βιβλίο ώστε να φτάσει στον προορισμό του δωρεάν και έτσι φίλοι του Βιβλιοφαγικού mashup μοιάζει ας πούμε μια εθνική πολιτική για την προώθηση της ανάγνωσης. Να το κάνουμε κι εμείς; Θέλετε;

AND NOW, THIS

Τελευταία σεζόν ‘Game of Thrones’ από χτες και ας το γιορτάσουμε ξεδιψώντας με Mountain Dew, τρώγοντας Oreo και απολαμβάνοντας Johnnie Walker. Όχι βέβαια τις κλασικές αλλά τις ειδικές εκδόσεις ε θέμα το GoT.

Δεν ξέρω αν είχε ακριβώς αυτό στο μυαλό του ο George R.R. Martin όταν έγραφε “We should start back,” Gared urged as the woods began to grow dark around them. Όχι πως έχει ιδιαίτερη σημασία βέβαια.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO

Θα απονείμω στις σημερινές επιλογές από το instagramικό #instavivlio τον γενικό τίτλο ‘Μέσα από το γυναικείο βλέμμα’ και θα σας αφήσω να τις χαζέψετε με την ησυχία σας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Pinky promise. #diavazo #instavivlio #βιβλίο #psichogiosbooks

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Silver Doe (@silver_doe__) στις

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ (ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ)

Συνεχίζοντας το μεγάλο μας αφιέρωμα στα σημαντικότερα λογοτεχνικά βραβεία του κόσμου, αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε με τα βραβεία της παιδικής λογοτεχνίας. Μπορεί τα γνωστά βραβεία της είδους να είναι λίγα, αλλά σίγουρα αξίζει να μιλήσουμε ξεχωριστά για το καθένα από αυτά.

Newbery Medal

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 1922

Τι είναι: Απονέμεται σε συγγραφείς για τις πιο ξεχωριστές προσθήκες στην Αμερικανική παιδική λογοτεχνία και αποτελεί την υψηλότερη τιμή για τα παιδικά βιβλία στη χώρα. Υποψήφια για το βραβείο είναι τα βιβλία που έχουν γραφτεί από κατοίκους της Αμερικής και πρωτοεκδόθηκαν στη χώρα μέσα στην προηγούμενη χρονιά. Πέρα από το Medal απονέμονται και Honors, τιμητικές βραβεύσεις δηλαδή σε βιβλία που δεν κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Από το 1938 και μετά έχουν δοθεί από 1 μέχρι και 5 Honors κάθε χρονιά.

Τελευταία βράβευση: Στην Meg Medina για το ‘Merci Suárez Changes Gears’ (2019)

Carnegie Medal

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 1937

Τι είναι: Ό,τι είναι το Newbery για την Αμερική είναι το Carnegie για τη Βρετανία, αν κι εδώ το βάρος πέφτει αρκετά περισσότερο στην εφηβική λογοτεχνία.

Τελευταία βράβευση: Στην Geraldine McCaughrean για το ‘Where the World Ends’ (2018)

Astrid Lindgren Memorial Award

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 2003

Τι είναι: Το βραβείο οργανώθηκε από την κυβέρνηση της Σουηδίας προς τιμήν τις Astrid Lindgren, αμέσως μετά το θάνατό της. Τιμά συγγραφείς, εικονογράφους, αφηγητές και ιδρύματα που προωθούν την ανάγνωση και το σύνολο του έργου τους συμβαδίζει με το πνεύμα της Lindgren. Ο νικητής κερδίζει και 5,000,000 κορόνες, δηλαδή περίπου €480,000. Είναι έτσι το πλουσιότερο βραβείο της παιδικής λογοτεχνίας.

Τελευταία βράβευση: Στον Βέλγο Bart Moeyaert (2019)

Hans Christian Andersen Award

Πότε: Κάθε 2 χρόνια, από το 1956 για τους συγγραφείς, από το 1966 για τους εικονογράφους

Τι είναι: Έχει το προσωνύμιο “Νόμπελ της Παιδικής Λογοτεχνίας”. Απονέμεται από τον IBBY, τον Ελβετικό οργανισμό που φέρνει τα βιβλία κοντά στα παιδιά. Έχει το όνομα του Δανού παραμυθά Hans Christian Andersen και απονέμεται ξεχωριστά σε συγγραφείς και εικονογράφους παιδικής λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου τους.

Τελευταία βράβευση: Στην Eiko Kadono από την Ιαπωνία για τη συγγραφή και στον Igor Oleynikov από τη Ρωσία για την εικονογράφηση (2018)

Caldecott Medal

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 1938

Τι είναι: Το αδερφάκι του Newbery Medal για τους εικονογράφους, απονέμεται στο καλύτερο παιδικό εικονογραφημένο της προηγούμενης χρονιάς στην Αμερική.

Τελευταία βράβευση: Στην Sophie Blackall για το ‘Hello Lighthouse’ (2019)

Kate Greenaway Medal

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 1956

Τι είναι: Ό,τι είναι το Caldecott για την Αμερική είναι το Kate Greenaway για τη Βρετανία, είναι λες και αντιγράφει ο ένας τον άλλο θα έλεγε κανείς.

Τελευταία βράβευση: Στον Καναδό Sydney Smith για το ‘Town Is by the Sea’ (2018)

Waterstones Children’s Book Prize

Πότε: Κάθε χρόνο, από το 2005

Τι είναι: Το βραβείο παιδικής λογοτεχνίας της αλυσίδας βιβλιοπωλείων Waterstones είναι αρκετά δημοφιλές στη Βρετανία. Βραβεύει ξεχωριστά τα εικονογραφημένα βιβλία, τη λογοτεχνία για παιδιά 5 με 12 ετών και την εφηβική λογοτεχνία, αλλά επιλέγει και ένα από τους 3 βιβλία ως συνολικό νικητή.

Τελευταία βράβευση: Στην Onjali Q. Raúf για το ‘The Boy At The Back Of The Class’ για συνολικό νικητή και νεαρότερη λογοτεχνία, στην Tomi Adeyemi για το ‘Children Of Blood And Bone’ για εφηβική λογοτεχνία και στους Lauren Ace και Jenny Løvlie για το ‘The Girls’ για εικονογραφημένο βιβλίο (2019)

16η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αααχ έφτασε πάλι εκείνη η φανταστική εποχή του χρόνου που η στήλη γκρινιάζει για το πόσο ανέμπνευστη και blah είναι η ΔΕΒΘ, πόσο όμορφα!

Τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκαν επίσημα μερικά από τα στοιχεία της φετινής έκθεσης και περιμένουμε μέσα στο επόμενο διάστημα το πλήρες πρόγραμμα όλων των εκδηλώσεων. Για πάμε να δούμε με λίγα λόγια τι θα έχουμε φέτος:

  • Τιμώμενη η Ισπανόφωνη Λογοτεχνία, πέρυσι είχαμε τη Γαλλόφωνη, έχουμε κλείσει είμαι σίγουρος Ιταλόφωνη και Γερμανόφωνη για το 2020 και 2021

  • Santiago Gamboa, Héctor Abad Faciolince, Jorge Galan, Juan Vicente Piqueras, Pedro Olalla καλεσμένοι ως συγγραφείς της Ισπανόφωνης Λογοτεχνίας, οι δύο πρώτοι ήταν πέρυσι το καλοκαίρι στην Αθήνα για το φεστιβάλ ΛΕΑ

  • Dulce Maria Cardoso και Jose Luis Peixoto επίσης καλεσμένοι και για κάποιο λόγο στην ανακοίνωση τους χώσαμε μαζί με της Ισπανόφωνης γιατί λέει η Πορτογαλία είναι στην Ιβηρική οπότε ταιριάζει

  • László Krasznahorkai, Éric Vuillard, Aslı Erdoğan, Clare Mackintosh, Michel Bussi, Harald Gilbers οι πιο ενδιαφέροντες από τους υπόλοιπους, μαζί με την Felicia Olusanya που ελπίζω να έχει κάποια ωραία εκδήλωση για spoken word

  • Μπόλικους Έλληνες συγγραφείς, διαλέξτε τους αγαπημένους σας και κυνηγήστε τους για να σας υπογράψουν τα βιβλία τους/σας

  • Το κεντρικό θέμα είναι “Πλήθος ως πρωταγωνιστής στη λογοτεχνία και την Ιστορία”, πραγματικά συναρπαστικό θέμα

  • Οι θεματικοί άξονες περιλαμβάνουν το “Λογοτεχνία και Μνήμη”, που σκεφτείτε το κάτι σαν το in memoriam των βραβείων στο Χόλιγουντ αλλά σε σοβαρή, λογοτεχνική έκδοση και το “«Η άνθρωπος»: Φύλο και Λογοτεχνική Performance” που περιλαμβάνει στην παρουσίαση την πρόταση “Έχουν οι παραστασιακές επιτελέσεις πολιτική διάσταση που να μπορεί να λειτουργήσει ως αντίσταση στις νόρμες και να οδηγήσει στην ευτυχία του υποκειμένου;”, φανταστικά πράγματα

  • Από τα υπόλοιπα κρατάω τα θετικά, την έκθεση-αφιέρωμα στον Γιάννη Μπεχράκη και την έκθεση βραβευμένων εικονογραφήσεων βιβλίων σε συνεργασία με τα βραβεία ΕΒΓΕ, κατά τα άλλα όπως τα ξέρετε

Γενικά, μια κούραση. Ακαδημαϊσμός, ελάχιστες νέες ιδέες, λίγα πράγματα για να ενθουσιαστεί πολύς κόσμος, ο οποίος θα επισκεφθεί την έκθεση κυρίως για να δει απλωμένη στα περίπτερα όλη την εγχώρια εκδοτική παραγωγή. Άντε και του χρόνου.

RANDOM LINKS

Η λογοτεχνία των Ursula Le Guin και Octavia Butler συναντά το ‘Us’ του Jordan Peele, συγγραφείς όπως οι Philip Pullman και Kazuo Ishiguro καλούν σε κυβερνητική δράση για την πειρατεία των ebooks στη Βρετανία, πώς να μιλήσετε στους αγαπημένους σας συγγραφείς στις παρουσιάσεις, η shortlist του Man Booker International Prize, ο μύθος του διαρκώς σπουδαίου συγγραφέα, ο ναρκισσισμός της σύγχρονης ποίησης, όλες οι μεταφορές βιβλίων της speculative λογοτεχνίας που ετοιμάζονται, τι είναι αυτό που κάνει μια μεταφορά βιβλίου καλή ή κακή, τι ακριβώς εννοούμε όταν μιλάμε για “γυναικεία λογοτεχνία”, πώς 15 αγαπημένοι συγγραφείς θα ολοκλήρωναν το ‘A Song of Ice & Fire’ του George R.R. Martin, η αποτυχημένη ιστορία της τοποθέτησης προϊόντων σε βιβλία, η εταιρική λογοκρισία είναι μια σοβαρή απειλή για τον εκδοτικό κόσμο, ο ‘Beowulf’ ήταν τελικά έργο ενός μόνο ανθρώπου, 6 τρόποι που το fanfiction κάνει το γράψιμό σας καλύτερο, ο Viet Thanh Nguyen δίνει 12 κανόνες για το πώς να μη κάνετε το κοινό σας να βαρεθεί σε μια ανάγνωση, τα 11 βιβλία για τα οποία έχουν δεχθεί τις περισσότερες ενστάσεις οι βιβλιοθήκες της Αμερικής το 2018, η longlist των φετινών Best Translated Book Awards, όταν ένας αναγνώστης ανακαλύπτει ακριβώς για ποιο πράγμα μιλάει το βιβλίο σου, ας σταματήσουμε να χαρακτηρίζουμε την Sally Rooney ως “millennial συγγραφέα”, να γιατί με φοβίζουν τα εξώφυλλα του φανταστικού, πώς να βρείτε ένα βιβλίο από την περιγραφή του, όταν τα βιβλία του James Bond επηρέαζαν τη CIA, πώς γράφεις τα απομνημονεύματά σου όταν δε θυμάσαι, η πόλη που έκανε crowdfunding τη μοναδική της βιβλιοθήκη μέσα από ένα ποστ στο Facebook, ο Michael Gonzales για τον κόσμο των κόμικς τρόμου των 70s, ο κατάλογος μιας βιβλιοθήκης του 16ου αιώνα αποκαλύπτει έργα χαμένα στο χρόνο, 2 κλασικά μυθιστορήματα ως δυστοπική λογοτεχνία, μεταφράζοντας την Emily Dickinson, ένας αναγνωστικός οδηγός σε αεροπλάνα και βαγόνια, πώς τα εγκληματολογικά ενημερωτικά δελτία του 18ου αιώνα ενέπνευσαν την πρώιμη αστυνομική λογοτεχνία, γιατί οι Ινδονήσιοι διαγράφονται από την Ινδονησιακή λογοτεχνία, η Svetlana Alexievich για τον Maxim Osipov, το αγαπημένο βιβλίο του Harold Bloom ήταν ένα ξεχασμένο έργο φανταστικού από το 1920.