ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ακούσαμε κάθε τραγούδι που βρέθηκε στο δρόμο για τη φετινή Eurovision

Ένας ηρωικός ρεπόρτερ παρακολούθησε όλες τις προκριματικές διαδικασίες όλων των χωρών που συμμετέχουν στη φετινή Eurovision κι αυτή είναι η ανταπόκρισή του. Εντυπώσεις, εικόνες, τραγούδια, και τα δικά μας βραβεία.

Σελίδα 1 | Σελίδα 2 | Σελίδα 3

***

Συνεχίζουμε με Μάλτα, εκεί που ανάμεσα στα 16 τραγούδια που διαγωνίστηκαν στο MESC 2018 νικήτρια αναδείχθηκε η Christabelle Borg με το Taboo της, ένα κομμάτι από αυτά που μας αρέσει να λέμε πως είναι “καθαρά Γιουροβιζιονικά”. Από εδώ σημειώνω το Song For Dad, το ντουέτο των Richard & Joe που παραλίγο να κάνει την έκπληξη αφού ψηφίστηκε 2ο και μου θύμισε τότε που ο Πασχάλης τραγουδούσε με την κόρη του το Οι καταπληκτικοί, φοβερά πράγματα. Και φυσικά έχουμε κι εδώ ένα βραβείο:

Καλύτερος Μικροφωνοκουβαλητής

One Step at a Time / Danica Muscat

 

Ό,τι καλύτερο.

Το Μαυροβούνιο από την άλλη επέλεξε μικρή και γρήγορη διαδικασία, με 5 τραγούδια στο Montevizija 2018, τον πρώτο εθνικό τελικό μετά από χρόνια εσωτερικών επιλογών. Ο Vanja Radovanović κέρδισε με το (εντελώς ZeljkoJoksimovicικής σχολής) ‘Inje’ και χωρίς μεγάλες συγκινήσεις από κει και πέρα.

Το O melodie pentru Europa 2018 διοργάνωσε η Μολδαβία εκεί που οι 28 συμμετέχοντες έπρεπε να περάσουν από οντισιόν πριν φτάσουμε στον τελικό των 16 τραγουδιών. Και εδώ είχαμε σπουδαίες καταστάσεις, περιμένετε, βραβείο:

Πιο Decadance Σκηνικό

Οντισιόν Μολδαβίας

Η κριτική επιτροπή πίνει το τσάι της.

Οι οντισιόν της Μολδαβίας θα άξιζαν ένα ξεχωριστό κείμενο: Παρακμιακό, θεοσκότεινο μπουζουξίδικο δεκαετίας του ‘80, με κόκκινες βελούδινες κουρτίνες στη σκηνή και κόκκινους-γκρι καναπέδες για την κριτική επιτροπή και το κοινό, με τους καλλιτέχνες να κάνουν soundcheck αμέσως πριν ξεκινήσουν το τραγούδι και “έλα ναι, άνοιξε μου λίγο το αριστερά, δεν ακούω τίποτα αδερφέ”. Το Facebook Live είναι διασκεδαστικότατο, ειδικά στο σημείο που περνάνε μπροστά από την κάμερα οι σερβιτόροι για να σερβίρουν τσάι στην κριτική επιτροπή. 2 ακόμα τυχαία αποσπάσματα από τις οντισιόν.

Γύρω στα 50 λεπτά του Facebook Live που σας λίνκαρα παραπάνω, για όσους θαρραλέους πατήσουν το κουμπάκι δηλαδή, εμφανίζεται και ο Tudor Bumbac, ένας κοτσονάτος κύριος που προσπαθεί κάθε χρόνο να ταξιδέψει στο διαγωνισμό της Eurovision, χωρίς επιτυχία αλλά και χωρίς αυτό να τον αποτρέπει από το να προσπαθεί ξανά την επόμενη χρονιά. Μπράβο θείο Tudor, εμείς σε στηρίζουμε.

Στον, με πολύ λιγότερο βελούδο, τελικό κερδίσανε οι DoReDoS με το My Lucky Day, αλλά εμένα με κέρδισε το Μολδαβέζικο φλαμένγκο (γιέπ, it’s a thing) La esencia del sur και τον Χρυσό Άδωνη του Dance in Flames, ένα μουσκουλαρισμένο τύπο που τον έχουν τυλίξει με αλουμινόχαρτα και πετάγεται στη μέση του τραγουδιού από μέσα τους για να χορέψει δίπλα στην τραγουδίστρια. Η Μολδαβία προσέφερε ψυχαγωγία ανοιχτόχερα φέτος.

Η Νορβηγία πάλι στο Melodi Grand Prix 2018, όχι τόσο. Διαγωνίστηκαν 10 τραγούδια και ξέραμε όλοι πως θα κερδίσει ο Alexander Rybak, νικητής της Eurovision το 2009, το παιδάκι με το βιολί αν θυμάστε. Το That’s How You Write a Song είναι χαριτωμενιάρικο κι αν και ο Rybak έχει πολλούς εχθρούς ανάμεσα στο Γιουροβιζιονικό fandom, δε θα μπορούσε στην πραγματικότητα να μη φύγει νικητής. Φυσικά το Moren Din του Vidar Villa και το You Got Me των Stella & Alexandra που υποστήριξα εγώ έμειναν εκτός της πρώτης τριάδας.

Ευτυχώς ανάμεσα στα 10 τραγούδια είχαμε και μερικές δυνατές συγκινήσεις, πρώτα με το Talk to the Hand (Detached to your words like a mannequin/That’s why my face ain’t listenin’/Talk to the hand, στιχάρα) και μετά με το ‘Scandilove’ που, χοπ, βραβειάκι:

Περισσότερο Σεξ

Scandilove / Ida Maria

Τίποτε άλλο, μόνο αυτό:

You can be the nurse and I can be the doctor

(All night long, like a Scandinavian)

You can be the pool and I can be the diver

(All night long, like a Scandinavian)

Με 30 τραγούδια ξεκίνησε το A Dal 2018 της Ουγγαρίας και χρειάστηκαν 3 προκριματικές σειρές και 2 ημιτελικοί για να φτάσουμε στον τελικό των 8 κομματιών και να αναδειχτούν οι AWS σε νικητές με το Viszlát Nyár. Κρίμα για τον 2ο Dánielfy Gergely που με το ‘Azt mondtad’ εμένα τουλάχιστον με κέρδισε, όπως και το Zöld a május του Süle Zsolt. Από εδώ έχουμε κι ένα βραβείο να απονείμουμε:

Πιο Πρωτότυπο Όργανο

Nobody To Die For / Knoll Gabi

Θα πω, χμ, ψησταριά;

Με κριτική επιτροπή που αποτελούνταν από τον Andriy Danylko (τον ξέρετε σαν Verka Serduchka), την Jamala (νικήτρια της Eurovision πρόπερσι) και έναν άκυρο τυπάκο απλά για να συμπληρωθεί τριάδα, η Ουκρανία διοργάνωσε τον εθνικό της προκριματικό Vidbir 2018 με 18 τραγούδια χωρισμένα σε 2 ημιτελικούς και τελικό με 6 καλλιτέχνες. Υπάρχουν φήμες πως υπάρχει περίπτωση η χώρα να αποσυρθεί τελικά από τη φετινή Eurovision, αλλά εμείς δε δίνουμε σημασία στις φήμες.

Ο τελικός νικητής Mélovin τραγούδησε το Under the Ladder, αλλά εμείς στεκόμαστε στο Ουκρανικό ρέγγε (γιέπ, it’s also a thing) του Ng’a-Ng’a με τα φωτεινά χρώματα και, ακόμα πιο σημαντικά, στο επόμενο βραβείο μας:

Καλύτερη Ωδή στο Πλέξιμο

Kriz tvoyi ochi / Serhiy Babkin

Υπέροχο.

Σελίδα 5: Dirty Dancing και γυμνόστηθοι βιολιστές